Dag 4- Første arbeidsdag på Knightsbrook Hotel

I dag hadde vi første arbeidsdag på Knightsbrook hotel. Dagen startet med at jeg, Fredrik og Isalina lagde oss amerikanske pannekaker til frokost. Jan hadde allerede dratt på jobb, han begynte kl. 06.30.
Jeg, Isalina og Fredrik startet klokken 14.00, og skulle jobbe til 22.00.
Før vi dro på jobb tok vi oss en tur på en lokal matbutikk, bare for å drøye tiden litt.




Vi ble godt møtt av de ansatte på kjøkkenet. Jeg jobbet i "pastry" hele dagen, og skal jobbe der de to neste ukene. Fredrik og Isalina jobbet på kjøkkenet. Jeg har fått et godt innblikk i hvordan arbeidsdagene foregår, og har troen på at dette blir et kjekt og innholdsrikt opphold.

Når jeg kom på kjøkkenet fikk jeg lage franske makroner. jeg har også fått prøvd meg på mindre arbeidsoppgaver som for eksempel å dyppe vannbakkels og jordbær i sjokolade, legge opp vannbakkelse ol. Vi åt middag i kantinen kl. 17.30 og fortsatte diverse prep. arbeid når vi kom tilbake på kjøkkenet. Når serveringen startet klokken 19.00 ble jeg vist hvordan de la opp desserter, og fikk deretter hovedansvaret for å legge opp til servering.

Dagen har vert veldig fin, og vi sitter alle igjen med et positivt inntrykk av arbeidsplassen, og ser frem til tiden fremover.

Blogges, Mathea


Kommentarer

Populære innlegg